Altres articles al Bloc d'Explorem en:

COS

MENT

ESPERIT

ENTORN

RELACIONS

PRÀCTICA

INTEGRAL

(placeholder)

Subscriu-te al bloc

Respiració Ujjaï, del Ioga

19/10/2015

Estàs buscant relaxar i energitzar simultàniament el teu cos/ment? Si és així, la solució pot ser la respiració clàssica del Ioga anomenada Ujjayi.


Ujjayi, (ujaï) normalment és traduïda com a “respiració victoriosa” i s’ha utilitzat durant milers d’anys per millorar la pràctica del Hata Yoga. També, de forma comuna, se l’anomena la respiració “oceànica”, ja que el so que Ujjayi ofereix ens ajuda a sincronitzar la respiració amb el moviment durant la pràctica del Ioga, fent la pràctica més rítmica.


Els seus beneficis

La respiració Ujjayi té una influència equilibrant en tot el sistema cardiorespiratori, elimina sensacions d’irritació i frustració, i ajuda a calmar el cos i la ment. De fet, té molts beneficis, oferint valor per si mateixa com a pràctica. A continuació us ofereixo una llista dels beneficis potencials de la seva pràctica:


Incrementa la quantitat d’oxigen a la sang

Ajuda a incrementar la temperatura corporal

Alleuja la tensió

Afavoreix la circulació lliure de Prana (energia vital pels Ioguis)

Regula la tensió arterial

Ajuda al practicant de Ioga a mantenir un ritme mentres practiquen

Genera energia

Detoxifica el cos i la ment

Incrementa les sensacions de presència, consciència pròpia i qualitats meditatives.


Com realitzar la respiració Ujjayi


Vols començar a provar-ho ara, doncs, segueix aquests passos.


Tanca els llavis, i comença a respirar (inspirar i espirar) tan sols pel nas.

Fes una inspiració lleugerament més llarga i profunda, aleshores, espira pel nas al mateix temps que contraus lleugerament els músculs de la glotis.


Aconseguir el so correcte d’Ujjayi


Si t’ha costat la prova anterior i no sents el soroll de l’aire al fregar pel coll, prova el següent:

Amb la teva boca oberta, quan deixes anar l’aire prova de fer el so Aaaaaaa” - és un so similar al què fas quan proves d’entelar els vidres d’unes olleres o un mirall. Familiaritzat amb aquest so, per agafar-hi practica.

Ara tanca la boca i prova de fer un so similar, sentint l’espiració d’aire pel teu nas. Un cop hagis aconseguit i consolidat aquest pas, prova aleshores de fer el mateix en la inspiració., gentilment tancant la glotis al inspirar.

Si estàs fent això correctament, hauries de fer un soroll com el de les onades al mar -les inspiracions comparades al soroll de l’aigua quan es recull per formar una onada, les espiracions es poden comparar al so de les ondades que trenquen a la costa.


Quan fer servir la respiració Ujjayi

Quan estàs agitat: La respiració Ujjayi és especialment bona per calmar l’agitació i l’estrès, equilibrar la ment. En aquestes situacions, si practiques, veuràs un efecte ràpidament.

Al practicar Hata Ioga o la meva classe de Ishta Ioga!. T’ajudarà a centrar-te i estar seré mentre flueixes d’una postura a la següent.

Al fer Exercici: També es pot fer servir mentre fas exercici, especialment el cardiovascular. De fet, alguns atletes l’han introduïda a les seves tècniques d’entrenament per millorar la seva eficiència respiratòria. Explora amb aquesta tècnica al entrenar i observa si redueix el desgast del teu cos.

Quan estàs nerviós. La natura lenta i rítmica de la respiració ujjayi és molt útil per calmar els nervis. Una altra vegada que et trobis en situacions “límit” prova aquesta respiració per calmar les teves preocupacions.

Ah! I no oblidis venir a les meves classes de Ioga a practicar-la :)