Altres articles al Bloc d'Explorem en:

COS

MENT

ESPERIT

ENTORN

RELACIONS

PRÀCTICA

INTEGRAL

(placeholder)

Subscriu-te al bloc

Paté d'alberginia

20/11/2015

L'ALL 

Cultivat i usat durant milers d'anys, l'all és de la família dels “allium”, juntament amb les cebes i els porros. L'aroma de l'all prové dels seus components sulfurosos. En part aquest és el motiu pel qual és tant bo pel cos.


Per aprofitar-ne totes les propietats, l'hauríem de prendre cru. Tot i que si no es tolera be, una mica cuit és molt millor que no prendre'n. A l'hora de cuinar l'all, després de tallar-lo o xafar-lo, millor el deixem reposar uns minuts abans de cuinar-lo, així estimularà els enzims. Com més el cous, més es perden els seus beneficis.

Millor si l'afegim a la paella quan el menjar estigui gairebé cuit.Per cert, mastegar menta fresca o julivert fresc pot ajudar amb el mal gust que deixa.


L'all conté alts nivells de magnesi, calci, vitamina B1, B6 i C, fòsfor, coure, potassi i seleni. Això fa que estimuli el sistema immunitari. L'all el podríem considerar un antibiòtic natural. Ajuda a combatre virus i bacteris associats a constipats i grips. També pot ajudar amb la candidiasi. Hi ha remeis naturals que inclouen l'all, per combatre mals de queixal, tos, mals d'orella, berrugues i problemes de pell. 


L'all provoca el fetge perquè deixi anar les toxines del cos, i al mateix temps el protegeixen. L'all va molt bé per mantenir l'estomac i els pulmons sans. L'all ajuda amb els problemes de cor. Fa aprimar la sang per protegir-lo de coàguls, permet el ferro fluir millor pel cos, i obre els vasos sanguinis i en protegeix les seves parets. Diferents estudis han demostrat que pot ajudar a fer baixar la pressió arterial i els nivells de sucre. A més, et protegeix dels radicals lliures i actua com a anti-inflamatori pel cor. També ajuda a fer baixar el colesterol dolent(LDL).*Tret del blog vegkitchen.


Una recepta amb all


PATÉ D'ALBERGINIA

Necessitem:

2 albergínies

1 o 2 dents d'all ( depèn si agrada molt picant o no).

El suc de 1/2 llimona

2 cullerades de tahin ( pasta de sèsam)

Sal i pebre


Escalfem el forn a 180º.Escalivem les albergínies (Es pot aprofitar per posar-hi algun pebrot o alguna ceba per tenir escalivada feta).

Un cop fetes, pelem les albergínies i les posem al pot de la batidora juntament amb l'all, el tahin, els suc de llimona, una mica de sal i una mica de pebre.

Ho triturem tot i ja estarà a punt per menjar. Es pot posar una mica de sèsam torrat a sobre.

Ho servirem amb unes torradetes, o amb palets de pastanaga, api i carbassó.


Us animem a provar-la!