Altres articles al Bloc d'Explorem en:

COS

MENT

ESPERIT

ENTORN

RELACIONS

PRÀCTICA

INTEGRAL

(placeholder)

Subscriu-te al bloc

La bona disposició fa la práctica de Mindfulness agradable

20/10/2016

Com fer de la pràctica de Mindfulness, una pràctica agradable?

Com segurament alguns de vosaltres heu comprovat a vegades la pràctica de Mindfulness resulta exasperant! No hi ha manera de reposar l'atenció i la nostra ment sembla saltar de tema a tema, com la mona que salta branca a branca en els arbres de la selva.

Quan aquesta és la nostra experiència de seure practicant Mindfulness pot ser que ens desanimem i que acabem concloent que, això del Mindfulness, no és per nosaltres. O si més no, que no considerem la pràctica agradable.

Però on focalitzem l'atenció i com ho fem és entrenable i per tant l'únic que cal és pràctica, tot i que la pràctica i la constància no ens estalviarà aquells dies o moments en què senzillament ens resulta més difícil si que aquests seran menys freqüents. Així mateix, la pràctica, millorarà la nostra resposta al "desordre", i així l'experiència que n'obtindrem.

Un dels factors claus doncs per encarar la pràctica de Mindfulness és l'actitud amb la qual seiem. Hi ha un element molt important que és la disposició oberta, flexible i amical amb la qual acceptem allò que creua la nostra ment, que l'ocupa quan ens distraiem, així com la nostra pròpia reacció en aquesta situació.

El fet diferencial doncs és aquesta actitud oberta, flexible i amical. Com la què tenim amb amics íntims quan ens expliquen un problema o una situació compromesa, on escoltem obertament i amb el cor obert a allò que ens exposen. La manera amb la qual estem amb un amic és molt diferent de la que normalment estem amb nosaltres mateixos. Si per una banda estenem la mà, per l'altre la retirem, tendim a culpar-nos, enfadar-nos amb nosaltres mateixos i sovint a menystenir-nos d'una manera que no faríem mai amb un amic.

Així si quan ens n'adonem que hem perdut el focus de la nostra atenció, responem amb aquesta disposició oberta, flexible, amical i compassiva podem tornar sense massa esforç a reposar la nostra atenció. Si en canvi, responem amb sarcasme, crítica o enuig ajudem a generar tot un nou corrent de pensaments que continuaran destorbant la nostra atenció.

Aquesta disposició doncs, és la què fa que la pràctica de Mindfulness sigui més agradable. Podem observar la nostra dificultat, impaciència, falta d'atenció o malestar en el cos d'una forma amical, a través de la qual, ens obrim a l'experiència acceptant allò que és sense generar més soroll.


Prova doncs aquesta actitud el pròxim cop que seguis, expressant un petit somriure al llarg de la pràctica i m'expliques com va!


Bona pràctica.


pd: pot aplicar-se aquest consell a com encarem la vida? :)