Altres articles al Bloc d'Explorem en:

COS

MENT

ESPERIT

ENTORN

RELACIONS

PRÀCTICA

INTEGRAL

(placeholder)

Subscriu-te al bloc

Mindfulness, atenció a la respiració

10/11/2016

Una de les pràctiques de Mindfulness més comú, heredada de les tradicions contemplatives i espirituals, és l'atenció a la respiració.

Es tracta de gentilment reposar la nostra atenció en sentir el moviment lliure, espontani de l'aire quan entra i surt lliurement. Normalment, decidim reposar l'atenció en un punt en el qual sentim amb facilitat aquest moviment de l'aire: pot ser al nas, al pit, la panxa o inclús a tot el cos. Explora quin és el punt on t'és més fàcil reposar l'atenció i observar/sentir plenament la respiració.

Quan observem el moviment lliure, natural, que emergeix orgànicament, lluny del nostre control voluntari, de la respiració ens adonem que aquesta varia, no és sempre igual. L'aire entre i surt variant la freqüència, la intensitat, la durada... ho fa adaptant-se, responent a la demanda del moment, a què ens creua per la ment, a l'emoció que hi ha present, inclús a què passa al nostre voltant.

Però en la pràctica de Mindfulness no es tracta de corregir i/o voler homogeneïtzar aquest moviment respiratori, si no de tan sols observar-lo, sentir-lo, gaudir-lo. L'aire entre i surt lliurement, governat pel sistema nerviós involuntari, i l'únic que fem és això, reposar la nostra atenció per sentir-lo plenament. Sovint, al principi de la pràctica ens trobem regulant aquest moviment, inclús d'una forma molt subtil, però en el fons decidim quan, com inspirem i quan i com espirem. Es tracta de deixar anar, deixar que passi, i ser tan sols, observadors d'aquest procés.

Quan deixem reposar la nostra atenció sobre aquest moviment automàtic, presents a què sigui que passa amb la nostra respiració, tan sols sentint, aleshores la nostra ment, el cervell, entri en un estat de major coherència, el sistema involuntari que regula la respiració i el batec del cor s'equilibra i per això, sovint l'experiència de la pràctica de Mindfulness és tan agradable i relaxant.

Pràctica minuts de Mindfulness, aquesta és la recomanació des d'Explorem