Altres articles al Bloc d'Explorem en:

COS

MENT

ESPERIT

ENTORN

RELACIONS

PRÀCTICA

INTEGRAL

(placeholder)

Subscriu-te al bloc

Mindfulness a la feina

20/05/2016

A explorem hem parlat de la pràctica de Mindfulness en diferents ocasions, podeu llegir les recents entrades (Explorem MindfulnessDesgranant la pràctica de MindfulnessBeneficis Mindfulness). També hem realitzat unes jornades d’introducció a la seva pràctica i estem promocionant un curs de 10 hores per començar a aprofundir i arrelar la pràctica en la quoatidionitat del nostre dia.


Recentment però, ens hem estat preguntant pels beneficis de la pràctica de Mindfulness al treball, així que avui us convidem a explorar en què consisteix i quins beneficis aporta la seva pràctica a la feina.


La pràctica de Mindfulness a la feina és una activitat recent, fa pocs anys que es practica i en conseqüència els estudis que en mostren els beneficis avui encara són pocs, tot i que els que hi ha són prou concluents. Tot i així, si observem que moltes grans empreses, com Apple, Google o Facebook no tant sols promocionen la pràctica de Mindfulness entre els seus empleats sinó que fins i tot tenen el seu pròpi equip intern d’experts per facilitar la pràctica dins l’empresa, crec que això ja ho diu tot.


Però, perquè aquestes i moltes d’altres empreses volen encoratjar aquesta pràctica amb els seus empleats i crear així mateix una cultura d’empresa Mindful?


Evidentment un dels primers factors és per adreçar l’estrés i els seus efectes nocius per a la salut individual però també col·lectiva. En el nostre mòn l’estrès és inevitable al mateix temps que necessari (en la mesura adequada) per fer abançar persones i equips cap a la consecució de nous objectius. Les empreses ho saben. Una cultura sense estrès segurament portaria a una organització a un cert estancament, una disminució en la seva capacitat d’innovació, adaptació a l’entorn i les demandes i exigències del mercat. Però és tant o més nociu una cultura que no ajudi a gestionar l’estrès i a trobar l’equilibri necessàri per fer del repte una oportunitat. Per això calen les millors condicions per encarar el repte i sortir-ne vencedor. 

Les pràctiques de mindfulness a la feina ens ajuden a encarar els reptes des d’una disposició òptima i permeten l’activació de les capacitats individuals i col·lectives que donen peu a la innovació, la creativitat, el treball en equip, l’organització i la focalització en el què és prioritàri, així com en aquelles capacitats que permeten la creació de cultures de treball positives.


No semblen pocs els beneficis oi? I és que hem de partir dels beneficis ampliament reportats a nivell individual -veure a continuació- i com aquests transformen l’entorn i les dinàmiques de treball en equip.


I si et sembla interessant, com podries començar? Quin pot ser el primer pas per aplicar Mindfulness a la feina?

Diria que és molt important començar amb la pràctica pròpia i individual. Començar a experimentar i explorar els beneficis en primera persona i com aquests impacten la teva manera de treballar (consulta els nostres tallers o les nostres sessions personals per posar-te en marxa). A partir d’aquí et resultarà més fàcil poder-ne parlar amb companys o responsables de la teva empresa i començar a explorar conjuntament com facilitar la pràctica individual, així com formes de pràctiques col·lectives . Des d’Explorem també us podem ajudar en això, des de tallers a l’empresa, fins a ajudar-vos en el disseny i l’ implementació de pràctiques, sistemes i organitzacions que ho propulsin.


Al cap i la fi, tothom pot tenir més èxit i estar més satisfet i realitzat al seu lloc de treball si podem sentir-nos’hi més resilients, podem mantenir-nos objectius, podem respondre en comptes de reaccionar, podem ser compassius amb nosaltes mateixos, aíxi com amb els nostres companys i ens sentim recolzats i amb la confiança dels companys i responsables. 


Beneficis pràctica de Mindfulness

-Ajuda a reduïr l’impacte de l’estrès en la salut

-Promou una millor capacitat per gestionar l’estrès

-Promou emocions positives que ajuden a ser resilients davant experiències adverses o negatives.

-Promou l’empatia i el sentit de la compassió

-Incrementa la massa grisa del cervell relacionada en la memòria, estrès i empatia.

-Incrementa la concentració i la capacitat de focalització.

-Potencia el sistema immunològic i redueix el risk d’atacs de cor i potencien la salut cardiovascular.

-Ajuda a reduïr la depressió.