Altres articles al Bloc d'Explorem en:

COS

MENT

ESPERIT

ENTORN

RELACIONS

PRÀCTICA

INTEGRAL

(placeholder)

Subscriu-te al bloc

Mindfulness, deixar anar

29/09/2016

Deixar anar, com a acció, vol dir desprendre'ns d'allò que "s'ha endut" la nostra atenció allunyant-nos de la nostra intenció original. 


Quan observo que he deixat de reposar la meva atenció sobre un punt en concret i que en aquest moment sóc en un altre lloc, deixo anar allò que m'ha allunyat (sensació, pensament, emoció...). Deixo d'estar-hi "implicat" per tan sols poder-ho observar/sentir/notar. Torno per tant, a reposar l'atenció, oberta i sense lligams, cap a allò que vull intencionadament observar.

Deixar anar és una acció que es dóna a posteriori del fet d'adonar-nos que la nostra atenció és en algun altre lloc. Aquesta observació és un retorn al moment present, i deixar anar ens permet tornar-nos hi a endinsar plenament i no amb l'atenció dividida entre allò que m'ocupa i se m'ha endut i allò que vull observar.

Com deixo anar és important. Primer cal reconèixer el fet que observar que m'he distret i deixar anar és part de la pràctica. Ens passa a tots, que en un moment o altre perdrem l'atenció, inclús els més experts meditadors. La pràctica, de fet, consisteix en això, en adonar-nos en i tornar-la a dirigir.

Però això cal fer-ho amb gentilesa, compassió i sense esforç. No té cap sentit enfadar-nos, enrabiar-nos, molestar-nos... de fet fixeu-vos que aquesta resposta l'únic que fa és incrementar la distracció, ara cap a un altre objecte, la nostra resposta. Això pot encendre una espiral interminable de pensaments, retrets, anàlisis...

Deixa anar doncs amb gentilesa, amb compassió, suaument. Sense donar-li més importància, és part de la pràctica adonar-nos en que ens hem distret, i és també part de la pràctica tornar amb suavitat cap al nostre focus d'atenció.